14 Ekim 2015 Çarşamba

Kanser Olan Bazı Ünlüler Ve Onların Kanserden Kurtulma Hikayeleri

Biz Ev Tekstil Pazarı olarak kanserin aslında çok kolay bir şekilde insan hayatından çıkabileceği düşüncesini sizlere anlatmak istiyoruz. Yeter ki kontrollerinizi asla ihmal etmeyin.

Kanser; büyük bir orduya benzer güçlü silahları vardır. Ama hiçbir ordu yenilmez değildir. Yeter ki tedbirini al ve asla vazgeçme..



DENİZ UĞUR: Meme kanserini, desteklerini esirgemeyen sevenlerim sayesinde yendim. Ayrıca doktoruma güvendim. Ameliyatla kanserli hücreler temizlendi. Ardından koruyucu amaçlı kemoterapi uygulandı. Tedavi süresince hayatımda önemli değişiklikler yapmadım. Ama kemoterapi seansını takip eden günlerde tuzlu ve ağır besinlerden uzak durdum; yediklerimin hijyenik olmasına dikkat ettim. Hastalığı hareketli bir yaşam sürerek atlatmam doktorlarımı bile şaşırttı. Beni tanıdıkça pozitif düşüncenin gücüne onlar da tanık oldu sanırım. Hayatımızı düşüncelerimiz yönlendirir. Herkese bu konuya eğilmeyi öneririm.

OYA BAŞAR: Meme kanseri olduğumu öğrenmek benim için şoktu. Ama umudumu yitirmedim ve "İlk ben değilim ama son olmak istiyorum" dedim. Kansere grip muamelesi yapmaya karar verdim ve onu yok edeceğime kendimi inandırdım. Doktorlarım göğüsümün hemen alınması gerektiğini söyledi. Ayrıca 6 ay kemoterapi gördüm. Bu hastalığın en büyük düşmanı stres ve üzüntü. Hastalığını öğrenenler bunu trajik hale getirmemeli. Mümkünse işlerini yapmaya devam etmeliler. Bir de sevdikleriyle daha fazla zaman geçirsinler. Çünkü moral çok önemli.

NİLÜFER: Meme kanserine yakalanan Nilüfer ameliyatla sol göğsündeki kitleyi aldırmıştı. 12 haftalık kemoterapi sürecini tamamlayan sanatçı; hayranlarına yazdığı mektupta şunları söyledi: "İlkbaharı çok severim çocukluğumdan beri ama bu sene farklı. Güneş bir başka parlıyor. Şarkı söylemeyi çok özledim... Kanser olmak, zorlu bir sınavdan geçmek gibi... Kontrollerinizi yaptırmayı ihmal etmeyin. Erken teşhis önemli."
  
ERHAN YAZICIOĞLU: 11 yıl önce yakalandığı gırtlak kanserinden tamamen kurtulan Erhan Yazıcıoğlu, 'Bahçemdeki Ayı' adlı oyunla sahneye döndü"Seç Bakalım" yarışmasıyla hafızalara kazınan Yazıcıoğlu, 1995'te başlayan ve 2005'te tekrar eden rahatsızlığı yüzünden altı ay konuşamamış, uzun süre yurtdışında tedavi görmüş.
Ünlü aktör "Doktorların hiçbir dediğini yapmadım: 'Konuşma' dediler, balkona çıktım avazım çıktığı kadar bağırdım. Moral çok önemli" dedi.



YILDIZ TİLBE: Rahatsızlanıp doktora gittiğimde rahim kanseri olduğumu öğrendim. Doktorlar durumun çok ciddi olduğunu ve hemen müdahale edilmesi gerektiğini söylediler. Ve sonunda rahmimi aldılar.
Çok şükür ki daha önceden çocuğum olmuş Bunu ailem dışında kimseye söylemedim. Çok şükür ki daha önceden çocuğum olmuş. Yoksa bu durum beni yıpratabilirdi. Hastalığık dönemimde büyük bir aşk yaşadım, çok aşıktım. Sadece onu düşünüyordum. Sürekli aklımdaydı. İnsanın bir derdi olunca o vücudunda bir sorun olarak çıkabiliyor. Hastalandıktan sonra kendisini tamamen unuttum. Şimdi her şeyin o kadar kafaya takılmaya değer olmadığını, gereksiz şeylerle üzülmemem gerektiğini öğrendim.

 DEFNE SAMYELİ:Rutin kontrollerimi hiç ihmal etmem. 2000 yılında yaptırdığım smear testi sonucunda rahim ağzı kanseri olduğumu öğrendim. Doktorlar 3 hafta içinde ameliyat olmam gerektiğini söyleyince ürktüm. Neyse ki ameliyat başarılı geçti. Doktorlarım erken teşhis sayesinde kemoterapi görmeme bile gerek kalmadığını söyledi. O dönem 3 yaşında olan kızım Deren'in bensiz kalma düşüncesi de çok sarsıcıydı. Ama kısa sürede korkularımı yendim ve iyileşmeye odaklandım. Kanser bana teğet geçti ama çok şey öğrendim. Sağlık kontrollerini aksatmamak gerek. Ayrıca iyi olacağını düşünmek ve buna inanmak lazım. Hastalara tavsiyem; tedavi sürecini bir mola verme olarak görün. Etrafınızı sevdiklerinizle doldurun, güzel şeyler konuşun. Gerisini de vücunuduzun harika mekanizmasına bırakın. Bütün yapmanız gereken bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder